Impact verhalen van collega's

Wat Rachel bij ons doet heeft impact

Door Rachel is SENSEO® nog steeds het grootste single serve systeem van Nederland!

Mijn naam is Rachel Rompelberg, 29 jaar en anderhalf jaar werkzaam bij JACOBS DOUWE EGBERTS als senior brand manager Softpads verantwoordelijk voor o.a. SENSEO® en Douwe Egberts pads.

 

Toen ik anderhalf jaar geleden vanuit Zweden terug naar Nederland verhuisde stond JDE bovenop m’n lijstje als werkgever. Dit vanwege de mogelijkheid om zowel voor global als oerhollandse sterke merken te kunnen werken, de carrièremogelijkheden, en de dynamiek die mijn huidige rol heeft met onze counterpart Philips.

 

In die anderhalf jaar heb ik een aantal mooie projecten kunnen neerzetten waaronder een succesvolle herlancering van onze Douwe Egberts pads, een kwaliteitscampagne onder onze 2,5 miljoen SENSEO® gebruikers en hebben we in samenwerking met Philips sterke plannen ontwikkeld om onze machine verkopen te blijven stimuleren.

 

Senseo is nog altijd het grootste Single Serve systeem in Nederland. Begin dit jaar heb ik ons creatieve bureau gebriefd om een campagne te ontwikkelen waarin we de trots van onze SENSEO® gebruikers zichtbaar maken. Samen met het mediabureau zijn we tot een volledig campagne plan gekomen middels TV, social media, digitale bannering, outdoor, in-store en on-pack stickers. Op het platform NederlandTestSenseo.nl hebben inmiddels ruim 20.000 thuistesters hun mening achtergelaten door hun favoriete smaak te belonen met 1 t/m 5 kopjes. De gemiddelde score van de Nederlandse consument? Maar liefst 4,8 kopjes! En niet alleen de testresultaten zijn goed, we krijgen ook mooie consumentenverhalen binnen over wat SENSEO® in het dagelijkse leven voor hen betekent. Het is mooi om voor een merk te mogen werken waar 2,5 miljoen Nederlandse huishoudens elke dag zo van genieten.

 

Naast de mooie consumenten reacties heeft deze campagne ook bijgedragen aan de groei van onze Senseo koffiepads verkopen in 2018. Het ontwikkelen van campagnes, zien van direct resultaat en het overtreffen van de doelstellingen is wat mij dagelijks drijft!

 

Naast deze campagne op SENSEO® koffiepads heb ik dagelijks contact met onze partners van Philips om ook de machine sales te stimuleren. Een voorbeeld hierin is partnership met ANWB die ik samen met Philips heb opgezet. ANWB is met een ledenbestand van 4,4 miljoen leden een relevant kanaal om de verkoop van onze machines verder uit te bouwen. Zo ben ik steeds op zoek naar nieuwe kansen binnen de pads categorie om ons aandeel verder te laten groeien.

 

Wat Rachel bij ons doet heeft impact. Wil jij meer weten over hoe het is om hier te werken? Neem dan contact op met Rachel!