Impact verhalen van collega's

Wat Laura bij ons doet heeft impact

Als projectleider heeft Laura bijna elk aspect van marketing meegemaakt. Van een nieuwe TV commercial tot aan een PR stunt.

Mijn naam is Laura Versluis (27) en ik werk nu bijna 3 jaar bij JACOBS DOUWE EGBERTS Retail. Na het afronden van mijn Master Marketing ben ik gestart als Junior Brand Manager Softpads, voor zowel SENSEO® als Douwe Egberts pads. Na ruim een jaar kreeg ik de kans om een stap te maken naar Brand Manager op de bonencategorie. Naast alle werkzaamheden op deze categorie heb ik veel gave projecten voor het Douwe Egberts merk kunnen neerzetten, waaronder ons 265 jarig jubileum. 

 

In september 2017 ben ik gestart aan het vraagstuk hoe we in 2018 ons 265 jarig jubileum op een unieke wijze konden vieren. Een bijzondere en leerzame uitdaging, waarbij ik heb gefocust op het laden van de kwaliteit van onze koffie en het zichtbaar maken van de trots voor het oer-Hollandse merk. 

 

Het is een grootse campagne geworden, met als overkoepelend thema de bijzondere verhalen die achter een D.E kopje koffie zitten. Als projectleider heb ik samen met verschillende projectteams bijna elk aspect van marketing mogen meemaken; van het ontwikkelen van een nieuwe TV commercial tot aan een PR stunt waarbij verschillende kerkklokken de D.E tune luidden. Daarnaast heb ik in samenwerking met de fabriek een Aroma Rood jubileumverpakking ontwikkeld met het design uit 1950. Ook rijdt er een D.E koffiebus rond, waarin workshops worden gegeven en het ‘D.E gevoel’ wordt gecreëerd. 

 

Nu ik alle enthousiaste en mooie reacties van zowel consumenten als medewerkers zie, besef ik pas hoeveel impact ik met dit project heb gemaakt. Het is bijzonder te zien wat D.E in het leven van consumenten betekent, dat consumenten hun koffieverhaal willen delen met iedereen en zo positief reageren op de totale campagne. En niet alleen consumenten waren enthousiast, ook onze eigen fabriek zag het als een eer om de jubileumverpakking te mogen maken. 

 

Al deze mooie reacties dragen onder andere bij aan de merkbeleving en groei van het Douwe Egberts merk. Ook heb ik mijzelf continu kunnen ontwikkelen, door alle vrijheid die ik tijdens dit project heb gekregen om eigen ideeën te bedenken en uit te rollen. Deze uitdagingen, de mooie consumentenreacties & daarnaast de mogelijkheid om mezelf te blijven ontwikkelingen is wat mij dagelijks drijft.

 

Wat Laura bij ons doet heeft impact. Wil jij meer weten over hoe het is om hier te werken? Neem dan contact op met Laura!

Klik om de PR stunt van Laura te horen!